Online cursus Stap voor stap Stressvrij

Inleiding module 4

In Module 3 ben je begonnen met het bouwen aan een stevig fundament: opgeladen batterijen, minder stresshormonen, een uitgerust gevoel… Natuurlijk ga je hier de komende weken, maanden en jaren rustig mee door, door je ademhaling te vertragen, gezond te eten, regelmatig te bewegen en goed te slapen, natuurlijk afgewisseld met sporadische ‘uitspattingen’ van plezier 

Nu, als dat goed voelt voor jou, is het tijd voor ‘activatie’. Dat wil zeggen dat je wat meer gaat doen, en gaat ontdekken of dat lukt. Je zult bepaalde oude patronen tegenkomen en dit is dan ook het ideale moment om te gaan oefenen met nieuw gedrag, zodat je niet terugvalt in chronische stress.  

Door wat meer te gaan doen, bouw je aan je conditie; je sterkt aan.  

Laten we samen onderzoeken hoe je het vanaf nu anders kunt gaan doen. Want als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je precies hetzelfde! 

In les 1 ga je oefenen met écht leren luisteren naar je lichaam. Die weet namelijk precies wat nu goed voor jou is. Zo blijf je binnen je grenzen en voorkom je een terugval.  

Wanneer je lichaam een grens aangeeft, is het de kunst daar werkelijk naar te luisteren. Daarover gaat les 2 

Les 3 gaat over het oefenen met nieuw gedrag. Hoe kun je die oude valkuilen vermijden en beter voor jezelf zorgen? We geven een aantal praktische tips.  

Dit is een bijzonder module. In kleine stapjes ga je ervaren wat voor jou werkt. Maar blijf vooral lekker ontspannen, slapen, goed eten en bewegen, want zoals we eerder al zeiden, dat is de basis van je herstel.  

dave hoefler lsoogGC 5dg unsplash 1